Welkom op mijn reisblog!

Lieve allemaal,

Nog eventjes en dan is het zover... vanaf 25 april ga ik met 6 andere mede studenten van de opleiding verpleegkunde ROC Nijmegen en Boxmeer stage lopen in Malawi. Malawi is één van de armste landen van de wereld. De kindersterfte is er hoog en de levensverwachting bij de geboorte ligt op 50,03 jaar. Malawi kent een hoog percentage volwassenen die besmet zijn met hiv/aids (ongeveer 12% van de bevolking). Er vallen ongeveer 68.000 doden per jaar door aids, en per dag raken ongeveer 250 mensen geïnfecteerd. Ten minste 70% van de ziekenhuisbedden in Malawi zijn bezet door aidspatiënten.

Ik ga naar het Trinity hospital in het dorpje genaamd Muona. Helemaal in het zuiden van Malawi ligt het Trinity Hospital. Het ziekenhuis ligt erg afgelegen. De dichtstbijzijnde stad, Blantyre, is 70 km verderop, met alleen een zandweg als verbinding.
Het ziekenhuis is opgericht door een katholieke organisatie. Zij zijn ook de eigenaars van de school voor verpleegkundigen bij het ziekenhuis. Het ziekenhuis heeft 200 bedden en er werken ongeveer 150 mensen: waaronder 9 medische staf, 16 verpleegkundigen, 7 paramedici. Het ziekenhuis heeft verschillende afdelingen zoals: een man-, vrouw-, kinder- en nutricion afdeling, twee operatiekamers en de afdeling verloskunde.

Wij willen het Trinity hospital waar wij stage gaan lopen graag helpen door wat nieuwe voorzieningen aan te schaffen. Hierbij moet u denken aan kleine dingen die in Nederland vanzelfsprekend zijn maar die ze daar niet kunnen veroorloven. Bijvoorbeeld: gordijnen voor privacy, verpleegtechnische hulpmiddelen,
Hierbij vragen wij om jullie hulp door middel van een financiële bijdrage.
Alle kleine beetjes helpen en zijn welkom! Doneren kan door uw bijdrage over te maken naar het onderstaande rekeningnummer:

NL04ABNA0481233784
E. Roerdink: met graag als omschrijving donatie Malawi.

Via deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van alle ervaringen die ik daar ga op doen en alle avonturen die ik daar ga beleven.

Leuk dat je met me meereist.

Liefs,

Lian

1. Reislogger:
    7 april 2017
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Jon:
    7 april 2017
    Natuurlijk reizen wij met jou mee.
    Ben erg benieuwd naar jullie verhaal en de ervaringen. Veel succes en plezier x
  3. Ellen de Haas:
    7 april 2017
    Hey Lian, super stoer dat je dit gaat doen! Heel veel plezier en geniet ervan. Ervaring voor de rest van je leven. Xxxx Ellen.
  4. Olga en Rene van Summeren:
    7 april 2017
    Hee Lian superleuk dat je daar naar toe gaat! Een hele mooi ervaring opdoen! Geniet ervan en we gaan je zeker volgen! Heel veel succes en liefs van ons allemaal xxx
  5. Jessica van Hulst:
    7 april 2017
    Fantastisch dat jullie dit gaan doen. Ten eerste uiteraard voor de mensen daar en de ondersteuning die zij ongetwijfeld kunnen gebruiken. En ten tweede voor jullie eigen ervaring. Een ervaring waar je de rest van je leven op verder kunt gaan bouwen. Ik wens jullie dan ook een hele leerzame periode toe. Veel goeds en kom naderhand ook weer veilig thuis.
  6. Diba R.:
    7 april 2017
    I'm looking forward to read your blogs Liannn
  7. Fleur Franken:
    Topper
  8. Elena:
    7 april 2017
    Heel veel succes Lian! Ik hou je blog in de gaten!
  9. Noah:
    8 april 2017
    Jeeej ik heb er zin in !!
  10. Maria Franken:
    8 april 2017
    Super goed dat je dit gaat doen, ik ben trots op je.
  11. Lisjeanne:
    8 april 2017
    Hey Lian wat een uitdaging zeg. Heel veel succes en een leerzame periode. Groetjes
  12. Ans Geurts:
    8 april 2017
    He Lian heel veel succes en een goede reis voor straks, wat een avontuur, leuk om je te kunnen volgen.
  13. Opa enoma:
    8 april 2017
    super Lian we blijven je volgen opa en oma
  14. Tanja:
    9 april 2017
    Weer een in de familie die ver gaat reizen. Goede reis en zorg voor mooie dingen daar.
  15. Johanna Antonia Maria van Dijk - van de Pol :-):
    9 april 2017
    Heel veel succes, goede reis en we zullen je blijven volgen!
  16. Joshua Dekker:
    11 april 2017
    Veel plezier Lian, geniet ervan! Ik blijf graag op de hoogte van jullie avontuur middels deze blog!
  17. Jon:
    16 april 2017
    Ik kijk uit naar jullie verhalen. Op een hele mooie leerzame tijd in Malawi. Bij terug komst zijn jullie vast een hele ervaring rijker.
  18. Rachel woodhall:
    23 april 2017
  19. Helga:
    24 april 2017
    Geniet van de reis, een prachtige ervaring.
    Ik ga jullie volgen, verheug me nu al op jullie verhalen.
    Zo kunnen wij een klein beetje meereizen op afstand.