Daar zitten we dan..

26 april 2017 - Blantyre, Malawi

Dinsdag 25 april 2017.
Eindelijk was het zover, vandaag zouden we vertrekken naar Malawi.
Wat moesten we vroeg op, 02:45 om precies te zijn. Snel nog even douchen, de laatste dingetjes in de tas doen en proberen om ondanks de spanning nog een broodje naar binnen te werken.
Om 03:00u vertrokken we van huis en zijn we langs Noah opgereden om zo samen met elkaar naar Düsseldorf te vertrekken.
Voor mij was het de aller eerste keer vliegen dus ik had totaal geen idee wat me te wachten stond. Eenmaal op het vliegveld aangekomen sprak alles eigenlijk voor zich.. Inchecken, koffers inchecken, nog even snel plassen en toen moesten we toch echt afscheid nemen. Dit viel me zeker zwaarder dan verwacht, nu was het dan toch echt zover, er was geen weg meer terug.
Bij de douane verliep ook alles soepel, bij mij moest er alleen nog even DNA afgenomen worden.. :P
Toen was het wachten tot we konden boarden, we hadden ruim de tijd dus deze tijd hebben we ook genomen om alles rustig te ondervinden. Onze eerste vlucht richting Amsterdam zou om 08:15u vertrekken. Deze vlucht beviel me prima. Eenmaal op Amsterdam aangekomen moesten we 3 uurtjes wachten en dan zou ons vliegtuig naar Nairobi (Kenia) vertrekken. Wat was het hier druk… maar goed dat we 3 uur de tijd hadden want deze hadden we ook echt nodig.
Wanneer ik dit schrijf zijn wij 2 uur geleden aangekomen in Nairobi (Kenia) om 10:00u. Het was een lange maar fijne vlucht, weinig turbelentie en geen vertraging.
Het grappige is dat ik helemaal gaar ben door vandaag maar dat we nu in Kenia nog eens 13 uur moeten wachten tot morgenochtend 11:10u…. OMG, wat is dit lang. Zo te zien is het hier heel normaal om op de grond te slapen dus ik denk dat wij er vannacht ook maar aan moeten geloven.
Morgen de laatste vlucht naar de eindbestemming: Blantyre.
Hier overnachten wij een nachtje met de hele groep, de volgende dag zullen we worden opgehaald door de broer van de baas van het Ziekenhuis. Dan is het nog een rit van 5 uur over een zandweggetje en dan hebben we eindelijk de eind bestemming bereikt.
Ik kijk er naar uit!
Jullie horen snel van me!